Sostav.ru
Москва, ул. Полковая 3 стр.3, офис 120
© Sostav независимый проект брендингового агентства Depot
Использование опубликованных материалов доступно только при указании источника.

Дизайн сайта - Liqium

18+
21.02.2019 в 11:00

Burberry подвергся критике за толстовку с петлей висельника на шее

Модному дому пришлось извиниться и исключить скандальный свитшот из новой коллекции

3
Фото: instagram.com

Сомнительно украшенный свитшот продемонстрировала Burberry на неделе моды в Лондоне. Модель модного дома вышла на подиум в толстовке с капюшоном, который затягивается на завязку в виде петли. Вопреки задумке дизайнеров, вдохновившихся морской тематикой, общественность усмотрела в наряде призывы к самоубийству.

Первой против образа Burberry выступила модель Лиз Кеннеди. Она отметила в своем Instagram, что не понимает, как такой уважаемый бренд мог выпустить на подиум наряд с петлей висельника на шее.

View this post on Instagram

@burberry @riccardotisci17 Suicide is not fashion. It is not glamorous nor edgy and since this show is dedicated to the youth expressing their voice, here I go. Riccardo Tisci and everyone at Burberry it is beyond me how you could let a look resembling a noose hanging from a neck out on the runway. How could anyone overlook this and think it would be okay to do this especially in a line dedicated to young girls and youth. The impressionable youth. Not to mention the rising suicide rates world wide. Let’s not forget about the horrifying history of lynching either. There are hundreds of ways to tie a rope and they chose to tie it like a noose completely ignoring the fact that it was hanging around a neck. A massive brand like Burberry who is typically considered commercial and classy should not have overlooked such an obvious resemblance. I left my fitting extremely triggered after seeing this look (even though I did not wear it myself). Feeling as though I was right back where I was when I was going through an experience with suicide in my family. Also to add in they briefly hung one from the ceiling (trying to figure out the knot) and were laughing about it in the dressing room. I had asked to speak to someone about it but the only thing I was told to do was to write a letter. I had a brief conversation with someone but all that it entailed was “it’s fashion. Nobody cares about what’s going on in your personal life so just keep it to yourself” well I’m sorry but this is an issue bigger than myself. The issue is not about me being upset, there is a bigger picture here of what fashion turns a blind eye to or does to gain publicity. A look so ignorantly put together and a situation so poorly handled. I am ashamed to have been apart of the show. #burberry. I did not post this to disrespect the designer or the brand but to simply express an issue I feel very passionate about.

A post shared by 🦎 (@liz.kennedy_) on

«Как мог кто-то упустить это из виду и подумать, что было бы хорошо сделать что-то подобное в линейке, посвященной молодежи… Не говоря уже о росте числа самоубийств по всему миру. Не будем забывать и о кошмарной истории линчевания», — заявила модель.

Позже креативный директор Burberry Риккардо Тиши пояснил, что, вопреки ошибочному мнению о суицидах, вдохновением для коллекции послужила морская тематика. Бренд все-таки извинился за произошедшее и исключил толстовку из коллекции, сообщает BBC.

Обсудить с другими читателями:
Ваш браузер устарел
На сайте Sostav.ru используются технологии, которые не доступны в вашем браузере, в связи с чем страница может отображаться некорректно.
Чтобы страница отображалась корректно, обновите ваш браузер.